Jak skutecznie prowadzić stronę firmową na Linkedin? 4 gotowe strategie dla Company Page

Jak skutecznie prowadzić stronę firmową na Linkedin? 4 gotowe strategie dla Company Page

Czas czytania: 11 minut

W Polsce założonych zostało dopiero 80 tys. stron firmowych i większość z nich ma mniej niż 50 obserwujących. Strona firmowa na LinkedIn może pomóc nam efektywnie realizować cele biznesowe i wizerunkowe. Jaką strategię przyjąć? Przygotowałem dla Ciebie cztery gotowe pomysły.

Badania Evenbrite z 2019 roku donoszą, że 54% biznesów B2B swoje strategie marketingowe opierało na eventach i spotkaniach z potencjalnymi klientami. Rok 2020 i epidemia COVID19 wywróciły do góry nogami większość dotychczasowych planów i strategii marketingowych. To również potwierdzają badania.

Bo z danych News Cred wynika, że ponad 78% marketerów zaczyna przeznaczać część swoich budżetów na content marketing, dystrybuowany głównie w kanałach online.

Dlatego warto wykorzystać do tego także LinkedIn. Ten serwis rozwija się coraz szybciej i powinien być uwzględniany zarówno jako kanał komunikacji małych firm, w tym start-upów, które chcą rozwijać swój biznes na innych rynkach, jak i dużych korporacji.

Do marek, które używają LinkedIn, aby efektywnie budować relacje ze swoim otoczeniem biznesowym należą, m.in. Asseco, Allegro, Adamed, BNP Paribas, Brand24, Orange, LOTTE Wedel, Niebezpiecznik.pl, innogy, Advantech czy Craftware. I do tych stron radzę Wam sięgnąć po dawkę inspiracji.

Bo na samym początku komunikacja na LinkedIn, może przestraszyć nawet najlepszych social media managerów. Dlatego poniżej przygotowałem dla Was cztery gotowe pomysły na strategie, które możecie efektywnie wykorzystać do prowadzenia swojego firmowego konta w tym portalu.

Zobacz także

Najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu stron firmowych na Linkedin
Prezentacja Dagmary Pakulskiej z drugiej edycji #LinkedinLocalVirtual (15.10.2020)

Nagranie webinarium: "Jak prowadzić LinkedIn Company Page?"

12 stycznia 2021 r.

Strategia #1: Rozmowa i sprzedaż

O mediach społecznościowych w biznesie i sprzedaży trzeba myśleć jak o dodatkowym narzędziu do realizacji naszych celów, także tych sprzedażowych. I do tego także idealnie nadaje się LinkedIn.

Większość przedsiębiorstw używa LinkedIna jako swój news feed, gdzie może wrzucać aktualności o osiągnięciach firmy, targach, produktach, dublując treści z innych kanałów social media. A jest to jeden z kardynalnych błędów, popełnianych na tym portalu.

Konsultując obecność firmy w social mediach z zespołem sprzedaży, będziesz mieć pewność, że wasza komunikacja będzie spójna z celami biznesowymi (o tym niestety zapomina większość firm).

Pamiętaj, że media społecznościowe to rozmowa i żeby ją podtrzymać musisz poświęcić trochę czasu. Jeśli więc go nie masz, przemyśl dobrze decyzję o swojej obecności w mediach społecznościowych. Nie ma nic gorszego niż martwe konta (nie tylko na LinkedIn).

LinkedIn jest dodatkowym narzędziem sprzedażowym. Jak więc efektywnie go używać? Dzięki odpowiedniemu zestawieniu treści publikowanych na LinkedIn (aktualności branżowych, komentarzy eksperckich na twojej stronie, nowości dotyczących firmy) możesz przyciągnąć ludzi na odpowiednią stronę docelową. Ważne, żeby była to strona www twojej firmy. Jak wiemy, tak zaczyna się sprzedaż.

Możesz budować zaangażowanie wokół siebie czy swojej firmy, jeśli będziesz wspominał o ludziach, których spotykasz na targach, branżowych eventach czy konferencjach. To powinno trochę „zacementować” znajomość. Na początku zidentyfikuj potencjalnego klienta. Udostępnij linka do jego bloga lub ciekawego tekstu związanego z tym co robisz, wspomnij o nim i branży, w której działa - pomoże ci to nawiązać rozmowę. Rozmawiaj, ale nie próbuj sprzedawać produktu na siłę.

Nie unikaj dawania porad. Twoja firma jest przecież ekspertem w swojej dziedzinie. Dla ułatwienia użyj LinkedIn Search, który pozwoli ci wyszukać pytania albo dyskusje w odpowiednich branżach pojawiające się pod konkretnymi hashtagami. Pod nimi możesz odpowiadać także czasem, jako strona firmowa.  Bierz udział w dyskusjach, doradzaj, pokazuj się. Dzieląc się wiedzą ekspercką możesz w prosty sposób przyciągnąć potencjalnych klientów oraz zbudować swój wizerunek, a co za tym idzie wytworzyć wokół siebie i swojej marki efekt aureoli.

Chcesz dowiedzieć się jak wdrożyć program Social Selling w Twojej firmie?

Umów się z nami na rozmowę

Strategia #2: Oddaj głos pracownikom

Dla pracodawcy posiadanie ambasadorów to przede wszystkim doskonały sposób na promocję marki pracodawcy – pozyskanie studentów na praktyki i staże, nowych pracowników i zwiększania sprzedaży. Ambasadorów posiadają firmy konsultingowe, FMCG, IT, również budowlane czy z branży wielkiej dystrybucji.

Wprowadzenie programu Employee Advocacy w firmie przekłada się pozytywnie nie tylko na wizerunek marki, ale także i przede wszystkim na procesy rekrutacyjne i sprzedaż.

Czy wiesz, że:

  • algorytm LinkedIn promuje relacje osobiste, a co za tym idzie, treści z profili osobowych mają nawet 8 razy lepsze zasięgi niż te ze stron firmowych;
  • do końca 2022 roku, aż 82 proc. kontaktów z handlowacami B2B ma odbywać się poprzez social media;
  • aż 74 proc. kupujących w sektorze B2B i 84 proc. managerów C-level korzysta z mediów społecznościowych przy podejmowaniu decyzji o zakupie, więc możesz do nich dotrzeć przez social media;
  • aż 76% osób bardziej ufa treściom udostępnianym przez swoich znajomych niż treściom firmowym

Nikt nie promuje firmy lepiej niż jej pracownicy. Dysponują oni nie tylko znajomością branży, trendów, ale są też autentycznymi ekspertami w tematach, którymi się zajmują na co dzień.

Do czego Ci wtedy strona firmowa? Na swoim company page na LinkedIn, możesz wtedy udostępniać eksperckie posty i artykuły swoim ambasadorów, promować ich i w ten sposób budować komunikację wokół swojego brandu. Podczas wdrożenia programu do organizacji warto aktywizować 3-5 osób (z zarządu, działu sprzedaży oraz działu związanego z rozwojem produktu lub usługi), aby wypracować procesy i zasady aktywności pracowników w mediach społecznościowych.

Employee Advocacy to coś zupełnie nowego, to aktywność, która jest szalenie ciekawa dla odbiorców i wzbudza większe zainteresowanie. W końcu każdy z nas woli poczytać o doświadczeniach pojedynczych osób i przykładach z życia wziętych, niż oglądać perfekcyjnie przygotowane komunikaty z działu marketingu.

Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż przez LinkedIn, może być to właśnie ta droga, którą powinieneś obrać.

Jak wdrożyć program Employee Advocacy w swojej firmie?

Zapisz się na bezpłatny webinar - 29 stycznia

Strategia #3: Wirtualne biuro prasowe

Media się zmieniły. Coraz częściej dziennikarze sięgają do mediów społecznościowych w poszukiwaniu ekspertów i tematów – zwłaszcza na LinkedIn i Twitterze.

Posiadanie profilu firmowego w social media już nie wystarcza, zwłaszcza jeśli nikt do nie odwiedza. Albo jeszcze gorzej – odwiedza, ale jest niezaktualizowany, nieestetyczny i chaotyczny. Dobry, estetyczny, profesjonały profil marki odgrywa kluczową rolę w budowaniu wizerunku Twojej firmy i jest niezbędny, jeśli masz plan poprzez LinkedIn przyciągać dziennikarzy.

Jeśli chcesz uprawiać media relations na LinkedIn, potraktuj swój company page jako wirtualne biuro prasowe. Taki rodzaj konta to coś na kształt dystrybutora firmowych informacji, publikowanych w innych kanałach, jak np. korporacyjna strona www. Na tego typu profile decydują się zwykle korporacje lub instytucje publiczne, które mają narzucone określone procedury komunikacji z klientami czy dziennikarzami. Traktując jednak LinkedIn jak swoiste biuro prasowe, możemy wykorzystać go o wiele ciekawiej – do kontaktu z mediami czy liderami opinii.

Dzięki LinkedIn Advanced Search znajdziesz dziennikarzy, którzy mogą pomóc ci w twojej codziennej pracy. Jak jednak do nich dotrzeć? Warto obserwować profile dziennikarzy. Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli szybko zareagujesz na prośbę dotyczącą jakiejś wypowiedzi, kontaktu, etc. możesz zdobyć satysfakcjonujący coverage. Obserwując konkretne profile będziesz wiedzieć czym interesuje się dany dziennikarz, o jakiej tematyce pisze i czy może ci pomóc.

Dodatkowo regularnie udostępniaj newsy i artykuły na swojej stronie firmowej, wspominaj o dziennikarzach w odpowiednich tematach, proś o opinie. To pomoże ci budować z nimi relacje w tym serwisie.

Pamiętaj, że PR obejmuje nie tylko działania media relations, ale całą komunikację twojej firmy – począwszy od napisania tekstów na stronę www, poprzez budowanie relacji z liderami opinii, a skończywszy na obecności CEO twojej firmy na Twitterze czy LinkedIn. I właśnie te portale są bardzo ważnym aspektem dzisiejszej komunikacji, w tym media relations.

Strategia #4: Emloyer Branding

LinkedIn może być Twoim narzędziem do kreowania wizerunku pracownika. Natomiast zdecydowanie, samo publikowanie nowych ofert pracy, to za mało. Dlatego na swojej stronie firmowej pokazuj jak wygląda praca w Twojej firmie. Opisuj poszczególne działy, kulturę organizacyjną, swoją działalność CSR-ową.

Dodatkowo, pamiętaj także aby chwalić się swoimi pracownikami. Linkedin daje bowiem szansę docenienia ich i wyróżnienia. Osią twojej komunikacji w tej strategii powinny być doświadczenia ludzi... Twoich ludzi. To oni powinni być kwintesencją firmowej komunikacji - ich nagrody, dokonania, działalność, historie. Możesz przedstawiać ich sylwetki w formie krótkich wywiadów czy ankiet. Możesz swoich pracowników w postach również tagować.

LinkedIn w Employer Brandingu daje nam nie powody, żeby potencjalny pracownik do nas aplikował. LinkedIn daje nam dowody. Dlatego postaraj się, zebrać ich jak najwięcej.

Zanim jednak zaczniesz komunikację w ten sposób, opracuj Employer Value Proposition. To identyfikacja kluczowych wartości posiadanych przez firmę, które będą komunikowane kandydatom. Pamiętaj też, że wewnętrzni i zewnętrzni ambasadorowie marki są dobrym i wiarygodnym źródłem informacji na temat pracy w firmie.

Zobacz także

Paulina Mazur: Dlaczego Employer Branding potrzebuje liderów na LinkedIn?
Prezentacja Pauliny Mazur z drugiej edycji #LinkedinLocalVirtual (15.10.2020)

Wspieraj swoje treści reklamą

Inwestując nawet drobne kwoty w reklamę, jesteśmy w stanie nie tylko podnieść świadomość marki, ale także dotrzeć bezpośrednio do naszych klientów czy kandydatów. LinkedIn pozwala realizować nam trzy cele reklamowe, które w każdej z wymienionych strategii, mogę okazać się skuteczne i wspomóc naszą komunikację.

  • Świadomość, czyli budowa świadomości marki. Cel jest polecany dla reklamodawców, którzy chcą uzyskać jak najwięcej wyświetleń swojej reklamy.
  • Zainteresowanie, czyli namówienie do interakcji użytkownika. Tutaj mamy do wyboru wizyty w witrynie, interakcje (pod naszymi postami) oraz wyświetlenia wideo. Reklama będzie wyświetlana tym osobom z grupy docelowej, które najchętniej wchodzą w interakcję z danym typem posta.
  • Konwersje. Tutaj możemy skorzystać z trzech celów. Konwersje witryny, które polecane są polecane dla reklamodawców, którzy chcą aby użytkownik zakończył określone działanie, takie jak rejestracja czy pobranie. Generowanie potencjalnych klientów to cel reklamowy, który pomoże nam zebrać leady sprzedażowe. Kandydaci na ofertę pracy to z kolei cel, który ułatwi nam pozyskanie kandydatów na dane stanowisko.

Kampanie reklamowe na LinkedIn pozwolą Ci efektywnie docierać z Twoją komunikacją do wybranej grupy odbiorców i pozyskiwać nowych obserwujących wśród dziennikarzy, potencjalnych klientów czy zainteresowanych pracą w Twojej firmie kandydatów.

Czy warto inwestować w firmową obecność na LinkedIn?

Coraz więcej firm komunikuje się na LinkedIn. LinkedIn to jedna z najszybciej rozwijających się sieci profesjonalistów. I jest to miejsce dla Ciebie obowiązkowe jeśli chcesz promować swoją firmę, poszukujesz pracy, pracowników albo po prostu chciałabyś zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów. Póki co na polskim LinkedIn jest ok. 80 tys. stron firmowych (dla porównania w Hiszpanii jest ich 4 razy więcej, a w Anglii – 11 razy więcej).

Portal nie jest więc jeszcze przesycony firmowymi treściami, tak jak Facebook czy Instagram, co pomaga budować świadomość naszej marki i realizować biznesowe cele. Zdecydowanie warto rozważyć inwestycję w ten kanał - zwłaszcza w programy social sellingowe czy Emploeyee Advocacy.

Zobacz także

Case Study: Employee Advocacy w Mastercard i Adamed Pharma
Panel dyskusyjny z drugiej edycji #LinkedinLocalVirtual (15.10.2020)

O Autorze
Grzegorz Miecznikowski
Author: Grzegorz MiecznikowskiEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Head of Growth @ Sharebee
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail