Dlaczego Employer Branding potrzebuje liderów na LinkedIn?

Dlaczego Employer Branding potrzebuje liderów na LinkedIn?

Czas czytania: 3 minuty

LinkedIn w Employer Brandingu daje nam nie powodu, żeby potencjalny pracownik do nas aplikował. LinkedIn daje nam dowody. A jaka w tym jest rola dzisiejszych liderów?

Szefowie firm, którzy milczą tracą kontakt ze swoimi zespołami. Tracą też ich zaangażowanie oraz zaufanie. Milcząc w mediach społecznościowych, tracą też kontakt z klientami.

Czy wiesz, że:

  • według Sproutsocial jeśli dzieje się coś ważnego w biznesie to CEO firmy powinien o tym komunikować (tak uważa ponad 81% z nas);
  • dla 22% osób z pokolenia Y obecność prezesów w social media to zachęta do aplikowania do organizacji;
  • 69% pracowników oczekuje od swoich szefów, że będą aktywni w social media?

Dzisiaj przede wszystkim interesuje nas co firmy robią dobrego dla swoich pracowników (większość z nas chce wiedzieć czy marki dbają o bezpieczeństwo i zdrowie).  77% konsumentów chce wiedzieć, jak marka jest pomocna w nowej codzienności, 75% czeka na informację jak marka radzi sobie w nowej sytuacji (źródło: Barometr Covid-19, Kantar). Oczekujemy konkretnych informacji również na temat zaangażowania biznesu w walkę z pandemią. Informacji, których prawdziwość, bez problemu, możemy sprawdzić w social media.

Jak  w tym wszystkim powinna wyglądać komunikacja liderów? O tym, w czasie drugiej edycji LinkedIn Local Virtual, opowiadała Paulina Mazur.

 

 

Pamiętaj, że dzisiaj, wszyscy już praktycznie sprawdzamy w Google firmy i pracodawców. Oglądamy także profile w social media i je oceniamy. Bo to profile w social media robią dziś pierwsze wrażenie. Także jeśli chodzi o rekrutację do firmy. Według danych SproutSocial aż dla 22% osób z pokolenia Y obecność prezesów w social media to zachęta do aplikowania do organizacji.  Barometr Zaufania Edelmana pokazuje, że bardziej ufamy pracodawcom niż mediom. prezesi, CEO są trzecimi, po doktorach, naukowcach oraz ekspertach firmowych wiarygodnymi źródłami informacji.

Każdy lider w pierwszej kolejności powinien przeprowadzić analizę swojej marki osobistej.

Jak to zacząć? Przede wszystkim:

  • określ swoje mocne strony,
  • ustal cel komunikacji na LinkedIn (ma to być Employer Branding czy social selling?),
  • określ swoją grupę docelową i zacznij z nią networking.

 

Powinieneś też zacząć od postawienia sobie pytania o to jak może być odebrany Twój profil w mediach społecznościowych. Zwłaszcza na LinkedIn. Pamiętaj, że także kandydaci będą oceniać Cię na podstawie aktywności i widoczności. I na podstawie tych czynników podejmą decyzję o aplikowaniu do Twojej firmy.

Wykonaj szybki audyt swojego profilu na Linkedin. Paulina Mazur radzi zadać sobie przy tej czynności następujące pytania:

  • czy w mojej sieci kontaktów są moi współpracownicy, pracownicy?
  • czy z mojego profilu wynika, że doceniam ludzi, z którymi pracuję?
  • czy w moim profilu są referencje, rekomendacje od moich pracowników?

Jeśli jesteś liderem, menedżerem, właścicielem firmy, zatrudniasz ludzi, zarządzasz zespołem to pamiętaj, że to jak jesteś postrzegany w social media, buduje markę Twojej firmy i markę pracodawcy. Jeśli chcesz przyciągać najlepszych i najbardziej zaangażowanych pracowników, także musisz być zaangażowany w prowadzenie swoich mediów społecznościowych.

 

Poznajcie Paulinę Mazur:

➡ Linkedin: https://www.linkedin.com/in/paulina-mazur/

➡ Blog: https://paulinamazur.com 

 

O Autorze
Sharebee
Author: SharebeeEmail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Inne artykuły tego autora


Drukuj   E-mail