Przejdź do treści

Jak zepsuć zdalne wystąpienie i stracić zaangażowanie słuchaczy na „home office”?

Karol Stróż
COO Sharebee

Jak robić prezentacje w formie online? W czasie LinkedIn Local Virtual, Kamil Kozieł, założyciel PrezART i niekwestionowany mistrz wystąpień publicznych podzielił się swoimi wskazówkami dotyczącymi udanych wystąpień w „trybie zdalnym”.


Online wcale nie musi być krócej. To nie jest tak, że ludzie nie mogą skupić uwagi na prezentacji online. Uczestnicy twoich spotkań nie mają nic przeciwko wartościowemu spędzaniu czasu.

– Problem z prezentacjami online jest inny. One i w formie offline były złe – tłumaczył Kamil Kozieł w czasie swojej prezentacji.

Jakie są według niego największe błędy w prezentacjach online? Przede wszystkim jest nim generyczna narracja. Ciekawość odczuwamy wtedy, kiedy mamy lukę informację między tym co wiemy, a tego czego nie wiemy. Jesteśmy w stanie ją zaprojektować w naszej prezentacji. Niedopowiedzenia są istotne dla odbiorcy i pomagają utrzymać jego uwagę. Jakie jeszcze rady ma Kamil Kozieł tego dowiesz się, słuchając jego prezentacji z drugiej edycji LinkedIn Local Virtual.

Jeśli chcesz robić lepsze prezentację online, trzymaj się zasad Kamila Kozieła. Pamiętaj też, że:

  • ludzie to skąpcy poznawczy. Nie wysilamy się intelektualnie w czasie słuchania prezentacji online. Powinniśmy używać jasnego języka, wyjaśniać niedopowiedzenia i formułować jasne i czytelne komunikaty.
  • dobra narracja ma strukturę.
  • historia, którą opowiadasz, również. Historia składa się z anegdoty i momentu refleksji. Anegdota z kolei ma trzy elementy: sekwencję zdarzeń, bohatera i cel, do którego ten bohater zmierza.
  • czas teraźniejszy jest zawsze bardziej dynamiczny i pozwala lepiej zawalczyć o uwagę słuchacza, jako że daje wrażenie, że coś dzieje się „tu i teraz”. Daje wrażenie, że to wszystko dzieje się teraz.
  • Nie spojleruj na slajdach i nie opowiadaj od razu finału swojej historii na początku.
Karol Stróż
COO Sharebee
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu