Przejdź do treści
LinkedIn
3 minuty

Światowy Dzień Statystyki – Linkedin w liczbach

Sharebee

Jak światowy LinkedIn wygląda w ujęciu statystycznym? Ile kont przybywa dziennie? Jaki jest średni czas pobytu na tej platformie? Sprawdź co jeszcze warto wiedzieć o liczbach na temat LinkedIn.


LinkedIn jest aktualnie jedną z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych na świecie. Jak sam o sobie mówi „największą profesjonalną siecią na świecie.” A ponieważ dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Statystyki, to przyjrzymy się LinkedIn właśnie poprzez pryzmat statystyk w ujęciu światowym.

Liczba użytkowników LinkedIn

Na świecie jest ponad 645 milionów użytkowników LinkedIn w ponad 200 krajach.

Oficjalnie platforma wystartowała w 2003 roku i w ciągu 2 lat powiększyła grupę użytkowników do 1,6 mln członków. A to i tak niewielki wzrost jeśli porównamy go z przyrostem z lat 2011 – 2016, który to okres sieć zakończyła wynikiem 400 mln użytkowników. W 2017 LinkedIn przekroczył pół miliarda fanów.

Dziś prawie połowa użytkowników jest aktywna min. raz w miesiącu, a nowe konto zakłada więcej niż 2 użytkowników w każdej sekundzie. Co daje 172 800 nowych użytkowników dziennie, w skali globalnej.

Dane demograficzne

43% światowych użytkowników LinkedIn stanowią kobiety, 57% z nich to mężczyźni. I każda z płci wykazuje różne zwyczaje korzystania z platformy LinkedIn.

Kobiety aplikują o pracę 20% mniej w stosunku do mężczyzn, ale chcą zareagować na wszystkie otrzymane propozycje, podczas gdy mężczyźni aplikują więcej i zadowalają się odpowiedzią jedynie na wybrane 60% procesów rekrutacyjnych.

Natomiast po zakończeniu procesu aplikacji sytuacja się odwraca i to kobiety są o 16% bardziej skłonne podjąć oferowaną pracę, w porównaniu do mężczyzn.

Średni czas spędzany na platformie LinkedIn

Średnia długość sesji na LinkedIn trwa 6 minut i 7 sekund. W tym czasie użytkownik odwiedza średnio 6,17 stron.

Jeśli przyjrzymy się grupie aktywnej, liczącej 310 milionów użytkowników, to średni czas spędzany na platformie wzrasta do 17 minut miesięcznie. Natomiast grupa osób poszukujących pracę spędza średnio nawet do 30 minut w miesiącu na LinkedIn.

LinkedIn biznesowo

Jako profesjonalna sieć, LinkedIn jest popularny również wśród firm, co ma swój wyraz w 30 milionach organizacji znajdujących się na tej platformie.

Warto jednak pamiętać, że to nie jest tak, że 30 mln firm założyło swoje konto, ponieważ LinkedIn automatycznie generuje również firmy, które użytkownik dodał w swoim doświadczeniu.

Mając to na uwadze, można jednak zauważyć, że LinkedIn i tak jest w połowie drogi do posiadania kont wszystkich 70 milionów firm istniejących na świecie.

Popularność LinkedIn wśród marketerów B2B

LinkedIn jest drugą platformą mediów społecznościowych, zaraz po Facebook’u, pod względem popularności wśród pracowników marketingu B2B. 80% pracowników tego działu korzysta z LinkedIn, 91% z Facebook’a, 67 % z Twitter’a, 66 % z Instagrama i 54% z YouTube’a.

Przy czym kolejność ta może się zmienić, gdyż 70% marketerów segmentu B2B, planuje wzrost podejmowanych działań organicznych na LinkedIn.

Rola LinkedIn w „lejku sprzedażowym”

Biorąc pod uwagę rosnącą rolę mediów społecznościowych, nie jest zaskoczeniem fakt, że sieci społecznościowe mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych.

Specjaliści szacują, że na 7 z 10 decydentów, mają wpływ właśnie media społecznościowe.

Według badań 52% kupujących umieściło LinkedIn na liście najbardziej wpływowych kanałów podczas dokonywania przez nich zakupów produktów czy usług.  Na drugim miejscu znalazły się blogi z wynikiem 42%.

Wynika stąd, że osoby dokonujące zakupu poszukują w social mediach rekomendacji,  opinii oraz kontaktu ze sprzedawcami.

LinkedIn przez Mobile

57% ruchu na platformie LinkedIn jest generowane przez urządzenia mobilne. To nie jest wysoki wynik w porównaniu z Facebookiem – 88% czy YouTubem – 70%.  Ale eksperci oczekują, że udział mobilnego kanału wzrośnie 5-krotnie do 2024 roku.

Źródło: https://www.oberlo.com/blog/linkedin-statistics

Sharebee
Tagi: LinkedIn
Udostępnij:
Newsletter

#ShowMeTheHoney

Praktyczny newsletter dla sprzedaży i marketingu